23 Nisan 2012 Pazartesi

Kesirler Ve Ondalık Sayılar, Karen Bryant Mole

Kesirler Ve Ondalık Sayılar, Karen Bryant Mole, Tübitak Yayınları, 2005, Ankara

    Türkiye’de kesirler konusunda oldukça az sayıda araştırmaya rastlanmaktadır. Var olan araştırmaların çoğunluğu çocukların kesir konusu ile yaşadığı güçlüklerin belirlenmesinden ibarettir. Bu araştırmalar, öğrencilerin kesirlerle işlem yaparken kuralları yanlış genellediklerini, kesirleri karşılaştıramadıklarını ve verilen kesirleri şekille göstermekte zorlandıklarını göstermiştir.  Yapılan araştırmalarda, çocukların, farklı biçimlerde  (sembolik, sözel problem ve kavramsal) sunulan kesir problemlerindeki performansı incelenmiştir. Çocukların sembolik biçimde sunulan problemlerde, sözel problemlere ve kavramsal düzeydeki sorulara göre daha başarılı oldukları gözlenmiştir.
    Türkiye’de İlköğretim Matematik programı incelendiğinde, kesirlerle işlem yapabilme becerisinin ve kuralların geliştirilmesinin oldukça fazla vurgulandığı görülmektedir. Fakat, kurala dayalı öğretimin bazı tehlikeleri vardır. Kuralların işlemlerin anlamlarını öğrenmeye yardımcı olmadığını ve bu işlemleri yapmadaki başarının da hızla kaybolduğunu belirtmektedir. Matematik eğitiminde dünyada son yıllarda ortaya çıkan eğilim oluşturmacı öğretim yöntemlerinin kullanılması yönündedir. Son yıllarda, kesirler konusunda yapılan araştırmalardan elde edilen bulgular, bir çok matematik konusunda olduğu gibi, hesaplamaya ve kurala yönelik öğretimin çocukların kesirleri öğrenmesini zorlaştırdığını göstermektedir.  Bunun yerine, özellikle eşit paylaşım ortamlarına dayalı, anlam oluşturmaya yönelik ve çocukların kesirler hakkındaki ön bilgilerinin temel alınmasının, çocukların yaşadığı sorunları ortadan kaldırdığını göstermektedir.
    Bu amaçlarla hazırlanan kitap, Tübitak  Popüler Bilim Kitapları Çocuk Kitaplığı’ndan çıkmış, eğlendirirken öğreten, renkli, resimli  ilköğretim  birinci  kademeye uygun olup büyüklerin bile zevkle okuyacağı aritmetik kitabıdır.
    Kesir ve Ondalık Sayı kavramını öğretmek maksadıyla Og ailesinin başından geçenler  Kek Dükkanı, Ogkent  Panayırı,  Ogların  Bahçesi,  Sürüngen  Sokağı,  Bataklık  Koşusu, Mandıra, Ogkent Radyosu, Jimnastik Yarışması, Düşüren Brontozorus, Bay Trog’un Dağıtım Hizmeti, Hindistancevizi Oyunu başlıkları altında anlatılmıştır.
    Önce basit kesir kavramını, pay ve paydanın ne demek olduğunu, nasıl yazılacağını, eşdeğer kesirleri, ondalık, yüzdelik virgül kavramını ve bu şekilde yazılan sayılarda toplama çıkarma işlemini, basitten zora, oyunlarla, el becerisini kullanma yoluyla anlatan kitabın en eğlenceli tarafı Og ailesinin yaptığı şeylerin hep yarım bırakılması ve okuyucuyu bir an evvel bunları tamamlamaya itmesidir. Aslında okuyan kim olursa olsun, ister çocuk ister yetişkin, farkında olmadan kesirleri ve ondalık sayıları öğrenmektedir.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder